czwartek, 7 stycznia 2016

Wyspy Kanaryjskie Fuertavenura - stolica wyspy Puerto del Rosario

W jeden dzień autobusem miejskim udaliśmy się do stolicy wyspy, była ona od nas oddalona o 7 km. Tutaj też znajduje się główny port lotniczy. W przewodniku Pascala przeczytaliśmy, że w mieście znajduje się kilka ciekawych rzeźb,więc postanowiliśmy je zobaczyć. Poza tym trafiliśmy na sjestę, więc połowa sklepów i kawiarni była pozamykana, była cisza jak nie wiem. Przespacerowaliśmy się do portu, poszukiwaliśmy w sklepikach po godz. 17.00 fajnego kubka, bo z każdej wycieczki przywozimy kubek i magnes. Wypiliśmy cappuccino i wieczorem wróciliśmy do hotelu.

główna ulica

Mój Dawid ubzdurał sobie,  że musi mieć zdjęcie z każdym pomnikiem opisanym w przewodniku...ale w końcu ja się zniechęciłam , a on lekko obraził :)

rzeźby przy porcie

"Puerto del Rosario pełni funkcję stolicy wyspy Fuerteventura od 1860. Puerto del Rosario usytuowane jest w pobliżu lotniska i liczy około 18.000 mieszkańców. Jest to miejsce, które turyści zazwyczaj oglądają jako pierwsze po wylądowaniu na wyspie.
Kiedyś miasto to nazwało się Puerto de Cabras. W XIX wieku rozwinęło się dzięki portowi i zyskało rangę stolicy wyspy. W roku 1956 miasto otrzymało bardziej atrakcyjną nazwę Puerto del Rosario.
Puerto del Rosario jest chyba najbardziej przemysłowym miastem wyspy i nie jest nastawiony na turystykę, choć wiele osób nadal odwiedza miasto przyjeżdżając z pobliskich miejscowości Caleta de Fuste i Corralejo na zakupy, zwłaszcza do znajdującego się tutaj centrum handlowego.

Co warto zobaczyć?Zwiedzanie warto rozpocząć od głównej ulicy miasta, która została wyremontowana, ponadto warto obejrzeć też promenadę prowadzącą do portu.
Sam teren portu jest najstarszą częścią miasta i to tutaj można znaleźć wąskie uliczki otoczone starymi domami w stylu kanaryjskim.
Jest jeszcze jedno miejsce warte odwiedzenia, to dom byłego emigracyjnego poety Miguela de Unamuno, który został przekształcony w poświęcone temu autorowi muzeum."