czwartek, 21 lutego 2019

Wycieczka po wyspie wypożyczonym samochodem

Wyspę najlepiej zwiedzić wynajętym samochodem, ceny od 25 euro w maju do 100 euro w zależności od wybranego modelu auta. My wybraliśmy sobie suzuki jimny.

Na Kos jest bardzo dużo wypożyczalni rowerów i innych podobnych pojazdów, więc warto również skusić się na taki pojazd.

Na wyspie warto zobaczyć:
- stolicę wyspy - Miasto Kos
- Termy Embros
- miejscowość  Zia i okoliczne wioski łącznie z małym kościółkiem prawosławnym
- Zamek Antimachia
- Paleou Piliou Taverna na przeciwko zamku i ruiny miasta
- Kardamenę - portowe miasteczko skąd wypływa się na wyspę Nissyros
- Kefalos - małe miasteczko w południowo- zachodniej części Kos, gdzie są ruiny antycznej twierdzy, wiatrak i niedaleko piękna plaża
- przejechać górzystymi drogami

My w 1 dzień zwiedziliśmy te miejsca pomijając miasto Kos, które zwiedziliśmy sobie osobno. Do południa pojechaliśmy na Termy Embros i do Zia, a po południu do pozostałych miejsc.

Termy Embros opisałam w poprzednim poście.

Nasze autko pokonywało sprawnie drogi w górskich miejscowościach, Kos ma bowiem zróżnicowaną rzeźbę terenu. W miejscowości Zia są ponoć piękne zachody słońca, gdyż wioska jest położona wysoko w górach i ładnie widać zarys morza i zachodzącego słońca.

Urokliwy kościółek prawosławny z zewnątrz i wewnątrz :)

My  zamku Antimachia nie zwiedziliśmy, poszliśmy do ruin miasteczka na przeciwko zamku, a stamtąd do Tawerny z przepięknym punktem widokowym na zamek, góry i morze. Zamku nie zwiedziliśmy ze względów czasowych i marudzącego dziecka.

Zamek na skale, z naszego punktu widokowego było widać doskonale oraz  jak turyści chodzą po zamku, było słychać meczące kozy.

Tawerna

Ruiny miasteczka nieopodal zamku, łatwo trafić bowiem są zaznaczone w przewodnikach i na turystycznych mapkach, parking w lesie jest duży. Gdy zaczynamy się wspinać ku górze wita nas Grek w tradycyjnym stroju i pokazuje drogę, którędy na zamek, a którędy do ruin. Za kilka euro daje gałązkę oliwną i można sobie zrobić z nim zdjęcie.W tym miejscu  trzeba poświęcić około 2h i pamiętajcie o obuwiu sportowym, nakryciu na głowę oraz o butelce wody mineralnej w plecaku.
Koza :)
Widok z miasteczka Kefalos,

Wiatrak oraz cmentarz grecki:

Niedaleko miasteczka Kefalos jest bardzo urokliwe miejsce  Paradise Beach, przepiękna plaża z drobnym piaskiem i pięknym widokiem na wysepkę, gdzie jest kościółek a przy plaży są ruiny bazyliki św. Stefana. Ruiny bardzo fajnie się zachowały, są kolumny, mury oraz mozaiki.

Piękna i czysta plaża :)

Droga powrotna przez góry

Plaże piaszczyste w okolicach Marmari i Tigaki

Greckie Rondo:

Greckie domy często z kapliczką

Charakterystyczne drzewa śródziemnomorskie i wielkie fikusy :D