sobota, 21 marca 2020

Wycieczka z Soller do Port de Soler

Podczas pobytu na Majorce nie można zapomnieć o wizycie w mieście Soller na północy kraju i podróży stuletnim tramwajem do miejscowości Port de Soller.
Tramwaj wyrusza z Soller

My, aby odbyć taką podróż wyruszyliśmy wczesnym rankiem z naszego hotelu. W mieście Soller ciężko jest zaparkować, bo uliczki są wąskie, parkingi niezbyt duże.  Parkując w mieście należy wnieść opłatę parkingową. Z naszej miejscowości podróż trwała godzinę czasu.
Widok przez okna z tramwaju na małe miejscowości i pomarańczy

Tramwaje łatwo znaleźć, bo znajdują się w centrum miasteczka, zaraz za głównym rynkiem.

Na tramwaj potrzebny jest bilet, jednak można kupić go bezpośrednio u konduktora :) można wsiąść  przy dworcu lub na pierwszym lub na drugim przystanku, gdzie tramwaj również się zatrzymuje, jak machniemy ręką.

Sama przejażdżka trwa ok 25 minut, z okna tramwaju można podziwiać krajobrazy Majorki i plantacje pomarańczy, cytryn.

Miasto Port de Soller jest małą miejscowością z zatoczką i urokliwymi uliczkami, na których znajdują się sklepiki, galerie,  restauracje. Nam niestety pogoda w maju nie dopisała, zamiast spaceru musieliśmy przesiedzieć na ciepłej herbacie w restauracji i czekać do następnego kursu tramwaju.

Port de Soller
Uliczki w Port de Soller przy głównej zatoce

Rozkład tramwajów

Po godzinie wróciliśmy do Soller, napiliśmy się soku z pomarańczy, pospacerowaliśmy chwilę i ruszyliśmy w stronę plaży Sa Calobra.

Soller:

Sok pomarańczowy jest tu naprawdę wyjątkowy!!!

Z Port de Soller warto pojechać do Valdemossy, miasta gdzie mieszkał Chopin.

Valdemossa- źródło zdjęcia: https://polkaimajorkawordpress.wordpress.com/2016/08/19/valldemossa-czyli-sladami-chopina/