piątek, 4 marca 2016

Warszawa w jeden dzień

Zamek Królewski w Warszawie
Dziś udowodnię Wam, że dzięki dobrej organizacji można zwiedzić najważniejsze miejsca w Warszawie w jeden dzień. Oczywiście noc trzeba przeznaczyć na dojazd, z Ostrowa do Warszawy jechaliśmy 4,5h pociągiem, zatem o 7 rano byliśmy na Dworcu Głównym, gdzie dzień zaczęliśmy od śniadania i kupienia w kiosku karty na transport miejski na cały dzień. Niestety nie pamiętam kwoty, czy to było 35 zł czy mniej, jednak się naprawdę opłacało.

Przed wyjazdem najważniejszym zadaniem jest spisanie miejsc, które chcemy zobaczyć, kolejności zwiedzania i czasu jaki chcemy poświęcić w danym miejscu.
W Łazienkach Królewskich przy pomniku Chopina

Nasz plan w skrócie wyglądał tak:

Warszawa

godz. 6.35 - dworzec pkp
godz. 6.40- 7.30 - śniadanie
godz. 8.00 - przystanek na Alejach Jerozolimskich, tramwaj 24 jedziemy 3 przystanki i przesiadamy się w autobus 116
godz. 8-11 zwiedzamy Łazienki Królewskie
godz. 11.00 wsiadamy z ul. Belwederskiej w autobus 116, dojeżdżamy do Piłsudskiego (7my przystanek) i udajemy się ulicą Ossolińskich do Pałacu Prezydenckiego.
Godz. 12.00 - ulica "Krakowskie Przedmieścia" dochodzimy do Zamku Królewskiego w Warszawie i Kolumny Zygmunta
godz.12 40 z Placu Zamkowego skręcamy w ulicę Świętojańska i zwiedzamy Rynek Starego Miasta, kamieniczki, syrenkę, mury obronne, Katedrę Jana Chrzciela, rezstaurację Gesler u Fukiera
godz.14-15 obiad
godz. 15.00 spacer wzdłuż Wisły w stronę mostu Świętokrzyskiego (druga syrenka) ok 2,7 km lub powrót do Pałacu Nauki i Kultury i wjazd na taras,
Kasa biletowa Tarasu Widokowego na XXX piętrze Pałacu Kultury i Nauki;  pasaż kasowy w holu głównym, wejście od. ul. Marszałkowskiej

* z Naszego planu zrealizowaliśmy WSZYSTKO plus z Łazienek pojechaliśmy do Wilanowa, bo z głównej ulicy odchodził przystanek na Pętle przy Pałacu w Wilanowie, oprócz tego byliśmy
pod sejmem i zahaczyliśmy  o Centrum Kopernik na chwilę, bo strasznie dużo ludzi było w niedziele i zrezygnowaliśmy.

Łazienki Królewskie

Cała wycieczka jest bardzo męcząca jednak pogoda nam dopisała, wrażenia były super, spędziliśmy miło czas i zobaczyliśmy to, co chcieliśmy widzieć!

Wilanów
Polecam takie spontany, to naprawdę nic trudnego, tylko grunt, to dobra organizacja :)

Syrenka w Warszawie

Pałac Prezydencki

Uliczka w centrum
Pałac Kultury

Wkrótce dodam jeszcze więcej zdjęć:) Stolice mamy piękną :)