piątek, 11 marca 2016

Morskie opowieści

Morze Bałtyckie, mimo, że nie jest zimne ma swój urok i bardzo je lubię, w miarę możliwości staram się być co roku :) W 2015 mi się nie udało, jednak dwa lata wcześniej wyskoczyłam nawet na weekend nocnymi pociągami :)

Miejscowości w których byłam:
  • Międzywodzie
  • Łukęcin
  • Pobierowo
  • Dziwnówek
  • Sianożęty
  • Rewal
  • Kołobrzeg
  • Ustronie Morskie
  • Mielno
  • Ustka
  • Łeba
  • Karwia
  • Jastrzębia Góra
  • Władysławowo
  • Gdynia
  • Gdańsk
  • Hel
Każda miejscowość kojarzy mi się bardzo dobrze, nie mam ulubionego miejsca.
 Z przyrodniczego punktu widzenia najbardziej urzekły mnie ruchome wydmy w Łebie!  Z miast najbardziej lubię Gdańsk, na wypoczynek polecam Międzywodzie, Łukęcin albo Karwię. Koniecznie trzeba zobaczyć Trójmiasto oraz Hel.
ŁEBA
wejście na ruchome wydmy

Wydmy -przepiękny krajobraz

Trawa na plaży w Łebie
 
MIĘDZYWODZIE
 
Międzywodzie lubię ze względu na wakacyjny klimat i to, że w zasięgu mam morze oraz jezioro, po którym można pływać kajakami czy katamaranem (podobnie jest w Mielnie- Jez. Jamno).
Z Międzywodzia blisko jest do latarni Morskiej w Gąskach oraz do Kamienia Pomorskiego.
 
Plaża w Międzywodziu
Międzywodzie to nasze rodzinne wakacje

 
DZIWNÓW
 
Będąc w Międzywodziu nigdy nie leżymy tydzień, ale jeździmy sobie po okolicy i tak z rodzicami byliśmy m.in. w  Dziwnówku i Międzyzdrojach -  nie zapomnijcie odwiedzić rezerwatu żubrów w Międzyzdrojach.

W Dziwnowie


Molo w Międzyzdrojach
Wejście na molo
Plaża w Międzyzdrojach o poranku

Międzyzdroje - deptak, niedaleko Figur Woskowych

 USTRONIE MORSKIE

Zdjęcia morzu najlepiej robić najlepiej o wschodzie lub zachodzie słońca o czym przekonałam się w Ustroniu Morskim... Miejscowość mała, doskonała na spokojny wypoczynek.






ŁUKĘCIN
 
Łukęcin to miejscowość dla osób lubiących spokój!!! tam są dwa "sklepy na krzyż", jeden dancing, prawie dzika plaża... Ja byłam tam z fajną ekipą, mieszkałam w lesie u ratowników, gdzie była tylko zimna woda, więc te wczasy naprawdę fajnie wspominam.
Nasza baza w lesie


Nasza ekipa
 
 KOŁOBRZEG

W  Kołobrzegu byłam na Sunrisie, jednak jakbym miała jechać tam wypocząć, to jednak wybrałabym inną miejscowość...

 
 
JASTRZĘBIA GÓRA
 
W Jastrzębiej byłam w 2007 roku, tam zdecydowanie podobały mi się wysokie wydmy i bliskość Kaszub (polecam skansen na ziemi kaszubskiej oraz w Szymbarku - Dom do Góry Nogami, był to wtedy pierwszy taki dom w  Polsce.
 
 
 

Wydmy w Jastrzębiej Górze
 
Skansen
- Wdzydze Kiszewskie
POLECAM!
 
 
 
SZYMBARK
 
 
WŁADYSŁAWOWO
 
Władysławowo tętni życiem, jest zawsze dużo turystów, mieszkańców i sportowców, bowiem tam znajduje się ośrodek dla sportowców Cetniewo. We Władysławowie jest również Aleja Gwiazd Sportowców.
 
GDAŃSK I GDYNIA
 
Gdańsk
Fontanna Neptuna w Gdańsku

Okręt Błyskawica udostępniony do zwiedzania - polecam!
http://www.trojmiasto.pl/Blyskawica-Okret
 
Dar Pomorza

POLECAM ZATEM POLSKIE MORZE, ZWŁASZCZA JAK COŚ CIEKAWEGO SIĘ DZIEJE W DANEJ MIEJSCOWOŚCI :)
źródło: Internet
Warto wchodzić na stronki poszczególnych miast, by zapoznać się harmonogramem imprez :D
W Kołobrzegu mamy np. Festiwal Sunrise, w Gdyni Open'er Festival, są występy kabaretowe, wspomniany wyżej Jarmark Dominikański w Gdańsku, Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach, Pokaz Sztucznych Ogni w Ustce  itp., itd.  :)

zdj. oczywiście z mojej prywatnej kolekcji :)

4 komentarze:

  1. Przepiękne zdjęcia, cieszę się, że tu trafiłam :) Zdjęcia wprowadziły mnie od razu w wakacyjny klimat.

    Piszesz, że na wypoczynek polecasz Karwię. Ja właśnie wybieram się tam spontanicznie w tym roku i zupełnienie nie wiem, jakie noclegi wybrać :( Może masz coś sprawdzonego? Póki co znalazłam tylko taką stronę: http://www.karwia.com.pl/noclegi pozdrawiam i dzięki za wszelką pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ice Klima http://www.ice-klima.pl/ to firma, która gwarantuje idealny serwis klimatyzacji. Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń