poniedziałek, 28 grudnia 2015

Rejs statkiem Costa Favolosa -maj 2015

żródło: internet

W styczniu 2015 wygrałam darmowy rejs na pasażerskim statku Costa Favolosa. Była to moja pierwsza wygrana w życiu, może trochę ułatwiona, ponieważ pracuję w biurze podróży i dwa razy do roku jeździmy na szkolenia, gdzie spośród grupy losowana jest jedna wycieczka. Przyznam się, ze wcześniej nawet kalendarza ani parasolki nie wygrałam, dlatego bardzo mocno się ucieszyłam, gdy zdobyłam finałową nagrodę.

Do kwietnia nie wiedziałam dokąd płynę, jednak później już wszystko się wyjaśniło:


REJS PO MORZU ŚRÓDZIEMNYM :
Savona
Barcelona
Ibiza
Marsylia
Savona

Z wymienionych miejsc nie byłam w Savonie i na Ibizie, jednak na statku tak ogromnym i tak luksusowym również nie byłam!

Obraz statku przybliży Wam filmik, który sama kilkakrotnie oglądałam przed wypłynięciem:


karta na statek Costa Favolosa
Z Katowic do portu w Savonie dowoził nas autobus, droga bardzo się dłużyła, ale jakoś przetrwaliśmy. W porcie należało zostawić bagaże przy wejściu, tam obsługa znakowała walizki  i zabierała je na odpowiedni statek. Później mieliśmy taką samą odprawę jak na lotnisku, paszport i karta na statek.

Przy wejściu na statek otrzymaliśmy naszą kartę będącą jednocześnie kluczem do pokoju i kartą płatniczą oraz naszym identyfikatorem. Ja w swoim pakiecie miałam all inclusive, zatem nie płaciłam za wszystkie napoje na statku, korzystałam ze wszystkich barów gratis. Jedynie płaciłam za zakupy w sklepach.
 
kanał telewizyjny statku
Obrót na statku jest bezgotówkowy, każdy zostawia 100 euro  kaucji  w przysłowiowej kasie statku i codziennie z tej kwoty pobierają nam kwotę 7 euro z góry na napiwki dla obsługi i za nasze zakupy w sklepach.
(5 dni razy 7 euro  = 35 euro za osobę).
Stan konta sprawdzamy w kabinach na specjalnym kanale TV Statku.

"Kupując drinki" w pakiecie all inlusive również okazujemy tę kartę jako płatniczą, ale saldo transakcji zawsze wynosi 0.
 
Mając opcję Pełne Wyżywienie, napoje są dodatkowo płatne, zatem będą ścigane pieniążki z karty.

Jeżeli poszalejemy w sklepach i kupimy sobie dwie torebki, perfumy i na naszej karcie zawidnieje stan  -120 euro, to tą kwotę musimy dopłacić w przedostatnim dniu rejsu, jeżeli nic nie kupiliśmy - zostanie nam zwrócona kwota początkowa pomniejszona o napiwki tj.
100 euro minus napiwki 35 euro= 65 euro do zwrotu

moja kabina na statku

łazienka

balkon

kabina

Co jeszcze musimy wiedzieć wsiadając na statek:

- najlepiej mieć kabinę z balkonem lub oknem, bo moment gdzie wpływamy do nowego portu widziany z własnego balkonu jest niesamowitym przeżyciem

-jeżeli zamierzamy zwiedzać wszystkie miasta portowe i nie mamy dużych środków, wtedy warto wziąć najtańszą kabinę, bo tak naprawdę tam tylko śpimy, a wszystkie kabiny dla turystów są powyżej poziomu morza

- zwiedzanie miast portowych, w których cumuje statek z wycieczką kosztuje 30-60 euro za 1 osobę.
Jeżeli chcemy zwiedzać na własną rękę, to musimy doliczyć sobie dojazd z portu do centrum specjalnym busem podstawianym pod statek, koszt na cały dzień to 15 euro - bus nazywany jest shattel bus

-warto na statku mieć all inclusive, bowiem, w biurze podróży płacimy za nie 17 euro za 1 dzień, jednak ta kwota zwraca nam się przy dwóch drinkach już na wejściu,a  co dopiero gdy pijemy winko czy drinki w dyskotekowym barze cały wieczór.

uroczysta kolacja
- koniecznie na wieczorem kolacje należy mieć strój elegancki, nie musi być to suknia z trenem, ale choćby mała czarna i ładne szpilki bądź baletki, Panowie długie spodnie i kryte buty i do tego elegancka koszula, bowiem kolacje są bardzo wyróżniane z pozostałych posiłków. U mnie na statku były dwie tury : pierwsza na 18.00, druga na godzinę 21.00. Każdy stolik miał swojego kelnera, który podawał przystawkę, danie główne i deser.

- na statku jest dużo atrakcji, zwłaszcza wieczorem pokaz w amfiteatrze, czynne są wszystkie bary z muzyką na żywo.

- kiedy statek płynie sklepy są otwarte na statku, gdy stoimy w porcie sklepy są zamykane, nie jesteśmy wtedy w strefie wolnocłowej.

- na tak dużym statku nie czuć falowania, chyba, że jest bardzo mocno wzburzone morze
Moja imienna karta

karta Costa Favolosa: identyfikacyjna, płatnicza
 
Statek Costa Favolosa

tarasy na statku


Dodaj napis

widok z balkonu
jazzuzi

pokazowe dania na kolacji

magiczny deser


jeden z klubów nocnych

ścieżka do biegania

ja z moim "lokajem" - opiekunem piętra przed zejściem na kolację

nasza grupa ze szkolenia
rejs bowiem był szkoleniem jednocześnie


rejs obsługiwała Grupa Atlas Tours
http://www.atlas-tours.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz