środa, 3 sierpnia 2016

Grecja - Zakynthos

Z czym się kojarzy Wam się Grecja?
Mnie Grecja kojarzy się ze słońcem, oliwkami, zorbą oraz lenistwem i starymi antycznymi zabytkami.


Swoją przygodę z Grecją rozpoczęłam przez przypadek, ponieważ zakupiłam rodzicom wczasy na Zakynthos, a tata nie mógł jechać, więc wskoczyłam na jego miejsce i poleciałam razem z mamą na babskie wakacje:)
 

Przed wyjazdem przestudiowałam różne strony internetowe o Zakynthos, przeczytałam przewodnik Pascala i na miejscu określiłam się co dodatkowo zwiedzę. Nasze wczasy trwały tydzień, maj był wyjątkowo dobrym miesiącem ze względu na pogodę i brak tłumu turystów :)

 
 
Poza pobytem w miejscowości Tsivili odwiedziłam z mamą Zatokę Wraku, byłyśmy na całodziennej wycieczce po wyspie, gdzie widziałyśmy stolicę wyspy, różne punkty widokowe, winiarnię, rodzinną fabrykę oliwy z oliwek oraz najstarsze drzewko oliwne w miejscowości Exo Hora.
Pierwszy raz nie wypożyczałam auta, bo uliczki są wąskie,a Grecy jeżdżą bez sygnalizowania "co zamierzają zrobić na drodze". Jakikolwiek manewr: skręcanie, cofanie - sygnalizują światłami awaryjnymi.

Wybrałyśmy się też na sąsiednią wyspę Kefalonię. Wyspa przepiękna :D

Kefalonia jest największą z Wysp Jońskich, (781 km²), drugie miejsce zajmuje Korfu  (641km²), trzecią jest Zakynthos (402km²).

Zakynthos
Stolicą wyspy jest miasto Zakinthos, wyspa ma swój port lotniczy (niewielki i skromny), znajdujący się 8 km od  stolicy wyspy. Największe kurorty turytyczne to głośne Laganas, Tsvili, Kalamaki, Argassi.

Mieszkańcy wyspy żyją głównie  z turystyki, rybołówstwa, rolnictwa - głównie drzewka owocowe.
Głównym miastem i portem jest Zakintos.

Główne atrakcje wyspy

Zatoka Wraku widziana z od strony lądu i morza

Kolor wody jest niesamowity, warto zobaczyć tą atrakcję również od strony morza, za jedyne 18 euro można tam dopłynąć małą łódka i poplażować godzinę (tyle zezwalają przepisy), plaża jest kamienista, warto zabrać buty do pływania, główną atrakcja jest przepiękna woda oraz metalowy, zardzewiały wrak statku, który wg legendy porzucili przemytnicy, a wg mnie ustawiły władze wyspy by uatrakcyjnić pobyt turystom i rozpowszechnić tą zatokę :)



 

Błękitne Jaskinie

Na Błękitne Jaskinie możemy dopłynąć z portu Agios za ok 8 euro od osoby, ale płynąc na Zatokę Wraku również podpływamy do największej z nich. Możemy również wykąpać się w tej pięknej wodzie, która ma taki kolor dzięki wapiennym podłożom.
Błękitne Jaskinie

Plaża i porcik w Agios
 
Stolica wyspy Zakynthos







Najstarsze drzewko oliwne
Drzewko jest naprawdę imponujące, zwłaszcza jego pień. Znajduje się w miejscowości Eo Hora.
 

Żółwie Careta Careta
Żółwie Careta Careta mają swoje gniazda, gdzie składają jaja na plaży w Laganas, jest to chronione miejsce, aby zobaczyć te żółwie w naturalnym środowisku organizowane są rejsy turystyczne. Oglądamy wtedy żółwie jak pływają w morzu, osobiście nie byłam na takim rejsie.

"Plaże w miejscowościach Laganas i Kalamaki (ale również plaże Dafni, Gerakas i inne na półwyskie Vassilikos) są zamknięte w nocy. W nocy na plażę wychodzą żółwie składać jaja. Obserwują to wolontariusze, którzy pojawiają się przez cały dzień na plaży w charakterystycznych niebieskich koszulkach z logo parku narodowego. Od razu po złożeniu jaj i zakopaniu ich na plaży wolontariusze oznaczają miejsca gniazd, żeby plażowicze ich nie zdeptali. Nie wolno również zbliżać się do miejsc oznaczonych jako gniazda. Podejście do gniazda zmienia temperaturę piasku, a od temperatury, w której przebywają jaja zależy płeć żółwia."
więcej informacji na http://www.e-zakynthos.pl/zolwie-careta-careta-zakynthos
zdj. z Internetu



Warto pojechać na Zakynthos, by odpocząć i pozwiedzać oraz skosztować greckiej kuchni - sałatki greckiej oraz wspaniałej musaki!


sałatka grecka


musaka




Przydatne linki:

Ja byłam w hotelu Admiral Tsvili w miejscowości Tsivili, jako doradca w biurze podróży osobom będącym z małymi dziećmi polecam hotel Zante Maris przy piaszczystej plaży albo White Olive Premium (Laganas)
dla młodych osób szukających rozrywki:Majestic& Spa w Laganas.
dla osób nastawionych na zwiedzanie: apartamenty KaliPigi oraz Megara
Wycieczki fakultatywne warto wybrać z lokalnych biur, ja korzystałam Criusemar tours - POLECAM!!! http://www.cruisemar.com/ (strona w języku polskim również)
Na wyspie prężnie działa biuro podróży Magic Zante oraz inne lokalne biura, gdzie również można porozumieć się w języku polskim.
 
Przewodnik o Zakynthos - wydawnictwo Pascal
Mapki wyspy dostępne są w każdym hotelu :)
 
Przydatne strony internetowe o Zakynthos:
 


 

1 komentarz: